Ruilen & Retourneren

Hoe kan ik per post retourneren ?

Bent u toch niet helemaal tevreden met uw bestelling of past het niet en u wenst dit terug te geven ? Geen probleem, want bij Jokershop.be heeft u 14 dagen bedenktijd. Je kan gemakkelijk retourneren in 1-2-3 !

1. Ga naar ons retour portaal en print je etiket :

PRINT HIER JE TICKET

Tip : Hou je bestelnummer of de track&trace code die je van onze vervoerder kreeg bij de hand. Deze heeft u via email ontvangen. Kijk zeker eens bij ongewenste mails mocht u deze niet direct terugvinden.

2. Verpak en etiketteer zorgvuldig

Om uw terugbetaling te kunnen garanderen moeten de goederen uiteraard onbeschadigd terug bij ons geraken. Zorg dus dat u zorgvuldig verpakt en voorzie de zending daarna van het etiket dat u afdrukte via ons retour portaal.

3. Breng binnen in een Bpost of PostNL postpunt

Breng daarna de zending binnen in het voor u dichtstbijzijnde postkantoor of postpunt van Bpost of PostNL. U kiest in ons retour portaal zelf waar u dit wil doen. De etiketten zijn port betaald door ons. U hoeft in het postpunt zelf dus niets te betalen, de retourkost wordt afgehouden van de terugbetaling.


Kan ik ook zelf langskomen in de winkel voor retours ?

Ja, je kan gewoon tijdens de openingsuren langskomen om je online bestelling in te ruilen voor iets anders of te retourneren. Er zijn geen retourkosten wanneer je zelf langskomt in onze winkel.


Moet ik retourkosten betalen ? 

Indien u zelf komt retourneren in onze fysieke winkel te Rijkevorsel is er geen retourkost.

Helaas kan dit niet voor retours via de post. Jammer genoeg rijden hun busjes niet gratis en zijn wij genoodzaakt deze kost door te rekenen om rendabel te kunnen werken.

  • retourkost België :  € 5,95
  • retourkost Nederland : € 6,95

Het retourlabel dat je kan aanmaken via ons retourportaal is port betaald door ons. Je hoeft dus in het Bpost of PostNL postpunt zelf niets te betalen. Wij houden de retourkost af van de terugbetaling van uw retourzending.

Nota : Wanneer je een pakketje binnen de week niet gaat afhalen in het postpunt, je weigert het bij ontvangst, of je gaf een foutief adres op dan komt het automatisch retour naar ons, ook dan is de retourkost ten laste van de klant en dien je een nieuwe order te plaatsen indien je de bestelling alsnog zou willen ontvangen. Mogelijk heb je dan ook opnieuw verzendkost te betalen.


Hoeveel tijd heb ik om te retourneren ?

Wij hanteren de wettelijke bedenktijd van 14 dagen vanaf de dag dat uw bestelling is geleverd. Tot zolang kan u een retourticket aanmaken in ons retourportaal.


Ik wil eigenlijk gewoon ruilen, kan dat ?

Het is geen enkel probleem om in onze fysieke winkel te Rijkevorsel (BE) te komen ruilen voor een andere maat of iets geheel anders.

Indien dit een nieuwe zending behoeft via de post dient u om administratieve redenen enerzijds uw eerder order te retourneren waarna u hierop een terugbetaling ontvangt en anderzijds nieuwe bestelling te plaatsen voor wat u in de plaats wenst. Het is dus mogelijk dat je hierdoor opnieuw verzendkost dient te betalen.


Ik had verzendkosten betaald, krijg ik die terug ?

Conform de EU-wetgeving op het herroepingsrecht wordt bij een volledige retour de initiële verzendkost van de heenzending (indien betaald) ook mee terugbetaald. Bij een gedeeltelijke retour wordt de initiële verzendkost van de heenzending (indien betaald) niet terugbetaald, aangezien deze kost verantwoord wordt door de restant van het order.


Hoe en wanneer worden retours terugbetaald ?

Wanneer er een retour bij ons binnenkomt verwerken wij deze binnen de 5 dagen. Voor de terugbetaling van uw bestelling ontvang je een creditnota en gebruiken we hetzelfde betaalmiddel waarmee u initieel bij ons hebt betaald. Het tegoed wordt dan teruggestort op de daaraan gekoppelde rekening. Onze betaalprovider die dit terug op uw rekening stort is Mollie. De retourkosten worden afgehouden van de terugbetaling.


Bezig met laden...