Veelgestelde vragen

Bestellen & Voorraden
Hoe kan ik een bestelling plaatsen ?

Een bestelling doen bij Jokershop is simpel en zo gebeurd.

  1. Ga naar onze shop en zoek het product dat jij wil bestellen.
  2. Geef aan hoeveel keer je het product wil bestellen en klik op de oranje knop "in winkelwagen".
  3. Ga naar je winkelmandje
  4. Wijzig eventueel nog het aantal of verwijder een product
  5. Klik op "doorgaan naar betalen".
  6. Kies je favoriete betaalmethode en reken af.

Je kan gewoon afrekenen als gast en optioneel een Jokershop account aanmaken. Als je als bestaande klant de bestelling plaatst met je Jokershop account gaat dit nog sneller omdat we je al kennen.

Je ontvangt een bevestigingsmail van de bestelling. Check eventueel je spam map.

Andere veelgestelde vragen >>


Kan ik iets reserveren voor afhaal ?

Een product gezien en je wil dit reserveren zodat je zeker bent dat dit er nog is bij je bezoek aan onze winkel? Dat kan, maar wel enkel online, door een bestelling te plaatsen en als verzendmethode te kiezen voor "Afhalen in onze fysieke winkel te Rijkevorsel". O.w.v. automatische voorraadbeheer kan je niet telefonisch of via mail artikelen opzij laten leggen. Anders verliezen we het overzicht.

We rekenen hiervoor geen reservatie- en/of verzendkosten aan. Kleding kan bij ons gepast worden en je kan ter plaatse nog iets wijzigen, extra nemen of eraf laten na het bekijken van de bestelde producten. Wat niet goed is krijg je meteen terugbetaald.

Andere veelgestelde vragen >>


Hoe weet ik of mijn product op voorraad is ?

Op iedere product pagina kan u net boven de prijs het referentienummer van het artikel terugvinden. Rechts daarnaast ziet u hoeveel stuks er voorradig zijn. Bij kleding gaat dit over het totale aantal over alle maten heen en kan u onder de product beschrijving de voorraad per maat apart raadplegen.

De getoonde voorraden op de webshop kloppen voor 99% en zijn ook in onze winkel aanwezig. We hebben niet meer of niet minder. Uitverkocht op de webshop is dus ook uitverkocht in de winkel en omgekeerd.

Het kan voorvallen dat een laatste stuk van een online besteld product toevallig net over de toonbank ging in de fysieke winkel. In dat geval bellen we meteen op.

Andere veelgestelde vragen >>


Doen jullie ook aan verhuur van kleding ? 

Wij doen geen verhuur van kleding. Alle prijzen die u ziet op de webshop zijn verkoopprijzen.

Andere veelgestelde vragen >>


Ik wil meer bestellen dan de actuele voorraad, wat moet ik doen ?

Neem in dat geval bij voorkeur via mail contact op met onze klantenservice en wij bekijken of we het snel kunnen bijbestellen voor u. Vermeld zeker het referentienummer van het gewenste product en de datum waarop u het ten laatste wil ontvangen.

Email : info@jokershop.be

Tel : +32 3 314 02 32

Andere veelgestelde vragen >>


Zijn gefotografeerde accessoires inbegrepen bij een kostuum ?

Afgebeelde accessoires bij kostuums zoals bijvoorbeeld een hoed, pruik, brilletje, kousen of iets anders zijn in principe nooit inbegrepen tenzij anders vermeld. Lees dus zeker aandachtig de product beschrijving.

Neem contact op met onze klantenservice mocht er iets niet duidelijk zijn. Wij zullen nadien zeker de beschrijving gaan verbeteren indien nodig.

Andere veelgestelde vragen >>


Kan ik mijn bestelling nog aanpassen ? 

Dat kan tot zolang uw bestelling nog niet verzonden is. Neem in dat geval z.s.m. contact op met onze klantenservice.

E-mail : info@jokershop.be

Tel : +32 3 314 02 32

Andere veelgestelde vragen >>


Kan ik mijn bestelling nog annuleren ? 

Dat kan tot zolang uw bestelling nog niet verzonden is. Neem in dat geval z.s.m contact op met onze klantenservice.

Indien je bestelling verzonden is, is het niet meer mogelijk je bestelling te annuleren, dan moet je gebruik maken van het herroepingsrecht (binnen 14 dagen) en ga je moeten retourneren.

Afhaalorders kunnen ten alle tijde geannuleerd worden.

E-mail : info@jokershop.be

Tel : +32 3 314 02 32

Andere veelgestelde vragen >>


Bezorging & Levertijden
Wat is de levertijd ?

Indien op een werkdag voor 16.00 uur besteld, dan verzenden wij dezelfde dag nog. Dat betekent meestal, maar niet altijd dat het morgen geleverd is. Wij zijn hiervoor afhankelijk van een externe vervoerder en kunnen daarom geen 100% garantie bieden dat u daags na verzending ontvangt.

Hou onder normale omstandigheden bij de levering best rekening met voor België 1-2 werkdagen en voor Nederland 1-3 werkdagen vanaf de verzenddag.

Zaterdag en zondag tellen niet mee als werkdagen voor de post. Zij komen bij ons pakketjes ophalen - en reiken ook uit - van maandag t/m vrijdag. In Nederland leveren ze dikwijls ook op zaterdag maar dat kunnen we niet beloven. Alle orders van vrijdag na 16 uur en tijdens het weekend worden op maandag verzonden.

Vertragingen bij de post door bv eindejaarsdrukte, staking, foute sortering of een andere reden kunnen wij als webshop niet voorzien. Schiet aub niet op de pianist indien uw pakje later wordt geleverd door toedoen van de post.

Afhaalorders kunnen meestal na 1-2 uur opgehaald worden in onze winkel, ook op zaterdag. Wacht wel steeds op de bevestigingsmail "Klaar voor afhaal".

Andere veelgestelde vragen >>


Heb ik GRATIS verzending ? 

Ja, leveringen met een bestelbedrag groter dan € 60 zijn gratis. Jokershop neemt dan de leveringskosten volledig voor zijn rekening.

Onder de € 60 kunnen wij helaas geen gratis leveringen aanbieden.

In België betaal je € 4,95 om je pakje te laten leveren in een Bpost postpunt en € 5,95 voor een aan huis levering.

In Nederland is (voorlopig) geen postpunt levering mogelijk en betaal je € 6,95 voor een aan huis levering.

Uw bestelling afhalen in onze winkel te Rijkevorsel is uiteraard ook zonder verzendkosten.

Andere veelgestelde vragen >>


Kan ik mijn pakje op een ander adres laten leveren ? 

Ja, dat is mogelijk. Je kan voor facturatie en verzending een verschillend adres opgeven. Zodat je bijvoorbeeld kan laten leveren op je werk of bij vrienden/familie die zeker thuis zijn. Indien je een Jokershop account hebt/aanmaakt kan je zelfs meerdere adressen beheren en hoef je bij nabestellingen niet telkens opnieuw in te vullen.


Ontvang ik een track en trace mail van mijn zending ?

Ja, de track en trace wordt automatisch gemaild door Bpost. Check eventueel je spam map.

Het kan wel tot 's avonds laat of de ochtend erop duren vooraleer er vordering op te zien is. Dat is normaal, je pakketje gaat eerst in een wachtzone bij het distributiecentrum van Bpost, tot het gescand wordt op de sorteerband. Tot zolang heeft het de status "wordt klaargemaakt door afzender", ook al is het reeds bij Bpost. Dat kan voor verwarring zorgen wanneer zij met vertraging te maken hebben door bv eindejaardrukte. Wanneer u van ons de bevestigingsmail "verzonden" heeft ontvangen is het wel degelijk bij ons vertrokken, dat garanderen we.


Ik heb geen track en trace mail ontvangen, wat nu ?

Check eerst je spam map of de mail daar niet zit. Kijk ook na of u bezorging aanvinkte en per ongeluk niet heeft gekozen voor afhalen in onze winkel als verzendmethode. Als dit geen duidelijkheid brengt check je best of u tijdens de checkout geen typefout maakte bij het ingeven van uw email-adres.

Indien dit allemaal geen soelaas biedt, neem dat contact op met onze klantenservice.

E-mail : info@jokershop.be

Tel : +32 3 314 02 32


Wat als ik bij de levering niet thuis ben ?

Als je niet thuis bent gaat de chauffeur van Bpost eerst kijken of er door jouw instructies zijn opgegeven. Bij je buur, op een veilige plaats of in een zelf gekozen afhaalpunt. LET WEL OP : Deze moet je aan Bpost zelf doorgeven en niet aan ons. Dat kan je doen via de My Bpost app of via deze link.

Indien er geen instructies zijn, krijg je een afwezigheidsbericht in de bus en gaat je pakje automatisch naar een Bpost postpunt. Daar kan je het daags nadien vanaf 11 uur ophalen.

Woon je in Nederland dan krijg je in principe een briefje in de bus van DHL of DPD met verdere instructies. Meestal komen ze de dag nadien opnieuw langs. Let wel, na 2 tevergeefse afleverpogingen kan het zijn dat het terug retour komt naar ons en dient u opnieuw een bestelling te plaatsen.

Wij raden dus ten zeerste aan in te gaan op het instructiebriefje en uw voorkeur voor de 2de aanbieding online aan te passen indien u vooraf weet dat je weer niet thuis zal zijn.


Mijn pakje is afgeleverd maar ik heb het niet, wat nu ?

De ervaring leert ons dat dit meestal wel degelijk betekent dat het is afgeleverd. Misschien heeft iemand anders op uw adres het aangenomen. Doe zeker ook eens een rondvraag bij je buren, misschien hebben zij u nog niet verwittigd. Soms kan de postbode zich ook vergist hebben van deurbel, het zijn ook maar mensen. 

Indien na 3 dagen het pakje nog niet is opgedoken, contacteer dan onze klantenservice en dan gaan we voor jou in de bres door een onderzoek te starten bij de post. Het heeft geen zin ons eerder te contacteren want de post zal de eerste dagen nog geen klacht ontvankelijk verklaren. Vanaf we een claim kunnen indien zal je postbode persoonlijk ondervraagd worden. Als dat geen soelaas biedt gaan ze ons vragen u een document te laten ondertekenen waarin u formeel bevestigd niet ontvangen te hebben.

Ze hanteren tegenwoordig deze procedure om weerwerk te bieden aan misbruik uit het verleden. Let wel; een onderzoek kan langer dan een week duren. U begrijpt hopelijk dat wij geen nieuwe zending naar u kunnen doen tot dit is afgerond.

E-mail : info@jokershop.be

Tel : +32 3 314 02 32


Welke koerier gaat mijn pakje brengen ?

Wij werken samen met Bpost. Onze Belgische klanten kunnen kiezen voor levering aan huis/kantoor of afhalen in een Bpost postpunt.

Voor zendingen naar Nederland werkt Bpost samen met hun partners DHL of DPD, afhankelijk van welke regio in Nederland u woont. Geen postpunt levering mogelijk in Nederland.

Er kan enkel geleverd worden op de begane grond. Er kan niet geleverd worden in postbussen, hospitaal kamers of specifieke afdelingen op bedrijven.

Andere veelgestelde vragen >>


Betaling & Administratie
Hoe kan ik betalen en is dit veilig ?

Online betalen gaat via de streng beveiligde SSL omgeving van MOLLIE, één van de betrouwbaarste providers voor e-payment services.

Wij aanvaarden Bancontact, KBC, Belfius, Maestro, Ideal, Visa en Mastercard. Bankoverschrijving of afterpay is niet mogelijk voor particulieren en gewone bedrijven.

Voor scholen, zorginstellingen en openbare instanties is achteraf betalen via factuur met een betaaltermijn van 30 dagen mogelijk mits interne bestelbon van de instantie. Indien u hiervan gebruik wenst te maken neem dan - bij voorkeur via mail - eerst contact op met onze klantenservice.

E-mail : info@jokershop.be

Tel : +32 3 314 02 32


Ontvang ik een factuur van mijn bestelling en wanneer ?

Ja, van iedere bestelling wordt een PDF-factuur opgemaakt. Deze zenden we in een aparte mail op het moment dat je bestelling is ingepakt of klaar ligt voor afhaal. Check eventueel je spam map.

Zakelijke klanten kunnen hun BTW nummer toevoegen bij het bestellen. Voor Nederlandse BTW nummers doen we een intracommunautaire levering en wordt de BTW verlegd.

Indien je geen BTW nummer hebt kan je dit invulvakje gewoon open laten


Kunnen wij een bestelbon sturen en achteraf betalen via factuur ? 

Bankoverschrijving of afterpay is niet mogelijk voor particulieren en gewone bedrijven.

Voor scholen, zorginstellingen en openbare instanties is achteraf betalen via factuur met een betaaltermijn van 30 dagen mogelijk mits interne bestelbon van de instantie. Gebruik de referentie nummers die je op de productpagina's kan terugvinden. Let wel : Enkel de getoonde voorraden kunnen onmiddellijk geleverd worden. We kunnen op aanvraag voor je nakijken of er eventueel snel bijbesteld kan worden. Neem - bij voorkeur via mail - eerst contact op met onze klantenservice indien u wenst gebruik te maken van deze betaalmethode.

E-mail : info@jokershop.be

Tel : +32 3 314 02 32


Hoe betalen jullie terug ?

Indien er om de ene of andere reden een terugbetaling van uw bestelling dient te gebeuren dan ontvang je een creditnota en gebruiken we hetzelfde betaalmiddel waarmee u initieel bij ons hebt betaald. Het tegoed wordt dan teruggestort op de daaraan gekoppelde rekening.


Kan ik mijn afhaalorder ook betalen in de winkel ?

Helaas niet. Ook afhaalorders dien je vooraf online te betalen bij het bestellen. Je kan ter plaatse al de bestelde artikelen bekijken, kleding kan gepast worden en het is geen probleem gelijk te ruilen of je bestelling nog te wijzigen. Indien iets niet goed blijkt en u wenst niet te ruilen krijgt u meteen cash terugbetaald.


Wat zijn de algemene voorwaarden ?

U kan onze algemene voorwaarden hier nalezen.


Afhalen bij Jokershop
Kunnen jullie iets opzij leggen aan de kassa ?

Een product gezien en je wil dit reserveren zodat je zeker bent dat dit er nog is bij je bezoek aan onze winkel? Dat kan, maar wel enkel online, door een bestelling te plaatsen en als verzendmethode te kiezen voor "Afhalen in onze fysieke winkel te Rijkevorsel". O.w.v. automatische voorraadbeheer kan je niet telefonisch of via mail artikelen opzij laten leggen. Anders verliezen we het overzicht.

We rekenen hiervoor geen reservatie- en/of verzendkosten aan. Kleding kan bij ons gepast worden en je kan ter plaatse nog iets wijzigen, extra nemen of eraf laten na het bekijken van de bestelde producten. Wat niet goed is krijg je meteen terugbetaald.


Wanneer kan ik mijn bestelling komen afhalen ?

Heb je besteld met als verzendmethode "afhalen in onze winkel te Rijkevorsel" dan gaan we snel voor je aan de slag. Wacht altijd op onze bevestigingsmail "klaar voor afhaal" en check hiervoor eventueel je spam map.

Tijdens de openingsuren krijg je die bevestigingsmail meestal binnen 1-2 uur en dan kan je meteen ophalen. Noteer je ordernummer en breng het mee.

Adres: Jokershop.be - Merksplassesteenweg 82 - 2310 Rijkevorsel (BE)


Kan ook iemand anders mijn bestelling komen afhalen ?

Ja dat is mogelijk. Deel uw ordernummer mee aan deze persoon en dat komt helemaal goed.


Ik kan niet direct komen afhalen, is dat een probleem ?

Uw afhaalorder is betaald dus dat is geen enkel probleem voor ons. Kom gerust langs wanneer het je best past. Indien uw bestelling langer dan een maand blijft liggen zullen wij u hieraan herinneren.


Wat als ik iets niet goed vind aan mijn bestelling ?

Je kan ter plaatse al de bestelde artikelen bekijken. Kleding kan gepast worden en het is geen probleem gelijk te ruilen of je bestelling nog te wijzigen. Indien iets niet goed blijkt en u wenst niet te ruilen krijgt u meteen cash terugbetaald.


Ruilen & Retourneren
Hoe kan ik per post retourneren ?

Bent u toch niet helemaal tevreden met uw bestelling of past het niet en u wenst dit terug te geven ? Geen probleem, want bij Jokershop.be heeft u 14 dagen bedenktijd. Je kan gemakkelijk retourneren in 1-2-3 !

1. Ga naar ons retour portaal en print je etiket :

PRINT HIER JE TICKET

Tip : Hou je bestelnummer of de track&trace code die je van onze vervoerder kreeg bij de hand. Deze heeft u via email ontvangen. Kijk zeker eens bij ongewenste mails mocht u deze niet direct terugvinden.

2. Verpak en etiketteer zorgvuldig

Om uw terugbetaling te kunnen garanderen moeten de goederen uiteraard onbeschadigd terug bij ons geraken. Zorg dus dat u zorgvuldig verpakt en voorzie de zending daarna van het etiket dat u afdrukte via ons retour portaal.

3. Breng binnen in een Bpost of PostNL postpunt

Breng daarna de zending binnen in het voor u dichtstbijzijnde postkantoor of postpunt van Bpost of PostNL. U kiest in ons retour portaal zelf waar u dit wil doen. De etiketten zijn port betaald door ons. U hoeft in het postpunt zelf dus niets te betalen, de retourkost wordt afgehouden van de terugbetaling.


Kan ik ook zelf langskomen in de winkel voor retours ?

Ja, je kan gewoon tijdens de openingsuren langskomen om je online bestelling in te ruilen voor iets anders of te retourneren. Er zijn geen retourkosten wanneer je zelf langskomt in onze winkel.


Moet ik retourkosten betalen ? 

Indien u zelf komt retourneren in onze fysieke winkel te Rijkevorsel is er geen retourkost.

Helaas kan dit niet voor retours via de post. Jammer genoeg rijden hun busjes niet gratis en zijn wij genoodzaakt deze kost door te rekenen om rendabel te kunnen werken.

  • retourkost België :  € 5,95
  • retourkost Nederland : € 6,95

Het retourlabel dat je kan aanmaken via ons retourportaal is port betaald door ons. Je hoeft dus in het Bpost of PostNL postpunt zelf niets te betalen. Wij houden de retourkost af van de terugbetaling van uw retourzending.

Nota : Wanneer je een pakketje binnen de week niet gaat afhalen in het postpunt, je weigert het bij ontvangst, of je gaf een foutief adres op dan komt het automatisch retour naar ons, ook dan is de retourkost ten laste van de klant en dien je een nieuwe order te plaatsen indien je de bestelling alsnog zou willen ontvangen. Mogelijk heb je dan ook opnieuw verzendkost te betalen.


Hoeveel tijd heb ik om te retourneren ?

Wij hanteren de wettelijke bedenktijd van 14 dagen vanaf de dag dat uw bestelling is geleverd. Tot zolang kan u een retourticket aanmaken in ons retourportaal.


Ik wil eigenlijk gewoon ruilen, kan dat ?

Het is geen enkel probleem om in onze fysieke winkel te Rijkevorsel (BE) te komen ruilen voor een andere maat of iets geheel anders.

Indien dit een nieuwe zending behoeft via de post dient u om administratieve redenen enerzijds uw eerder order te retourneren waarna u hierop een terugbetaling ontvangt en anderzijds nieuwe bestelling te plaatsen voor wat u in de plaats wenst. Het is dus mogelijk dat je hierdoor opnieuw verzendkost dient te betalen.


Ik had verzendkosten betaald, krijg ik die terug ?

Conform de EU-wetgeving op het herroepingsrecht wordt bij een volledige retour de initiële verzendkost van de heenzending (indien betaald) ook mee terugbetaald. Bij een gedeeltelijke retour wordt de initiële verzendkost van de heenzending (indien betaald) niet terugbetaald, aangezien deze kost verantwoord wordt door de restant van het order.


Hoe en wanneer worden retours terugbetaald ?

Wanneer er een retour bij ons binnenkomt verwerken wij deze binnen de 5 dagen. Voor de terugbetaling van uw bestelling ontvang je een creditnota en gebruiken we hetzelfde betaalmiddel waarmee u initieel bij ons hebt betaald. Het tegoed wordt dan teruggestort op de daaraan gekoppelde rekening. Onze betaalprovider die dit terug op uw rekening stort is Mollie. De retourkosten worden afgehouden van de terugbetaling.


Account
Moet ik verplicht een account aanmaken ?

U bent niet verplicht een account aan te maken om te kunnen bestellen, je kan ook als gast afrekenen.

Een account is wel handig om je bestellingen te kunnen opvolgen en de geschiedenis van je bestellingen te kunnen raadplegen. Bij vervolg bestellingen hoef je ook niet opnieuw alle gegevens in te vullen.


Hoe kan ik inloggen of een account aanmaken ? 

Klik bovenaan onze webshop op de Joker-kroon "Inloggen" en vul je email-adres en wachtwoord in. Indien je nog geen account hebt klik je onderaan eerst op "Maak een account aan" en vul je gegevens in. Wanneer u een winkelwagen gaat afrekenen en je vult je gegevens in kan je optioneel ook gelijk een account aanmaken. Dat is niet verplicht maar wel handig voor vervolg bestellingen.

Met een account kan je ook ten alle tijde je bestelgeschiedenis raadplegen en gemakkelijk adressen opslaan zodat je dit een volgende keer niet meer hoeft te doen omdat we je dan al kennen.


Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu ?

Klik op "ik ben mijn wachtwoord vergeten" en voer het e-mailadres in dat u hebt gebruikt bij het registreren. U ontvangt via mail een tijdelijke link om uw wachtwoord te herstellen.


Ik wil mijn account verwijderen, hoe doe ik dat ?

Contacteer - bij voorkeur via mail - onze klantenservice met de melding dat we uw account mogen verwijderen en wij zullen hier meteen gevolg aan geven. U ontvangt van ons een mail terug met de boodschap dat uw account en alle bijhorende gegevens uit onze database verwijdert is. Facturen van geplaatste bestellingen zijn wij bij wet verplicht 7 boekjaren te bewaren.

E-mail : info@jokershop.be

Tel : +32 3 314 02 32


Over ons
Wie zijn jullie en bij wie bestel in feite ?

Joker Entertainment BV met publieke naam Jokershop.be is een lokale, 100% Belgische onderneming dichtbij de Nederlandse grens.

Onze zaakvoerder Roel Van Looveren is een gepassioneerde Vlaamse ondernemer, een jonge veertiger met roots in de event sector en de horeca.

Service en klantvriendelijkheid worden hoog in het vaandel gedragen. Iedere dag kijkt hij er samen met zijn assistent Marijke en het volledige team medewerkers persoonlijk op toe dat dit de norm blijft, zowel online als in de fysieke winkel te Rijkevorsel.

Jokershop.be werd juridisch gescreend en handelt conform de Belgische wetgeving inzake e-commerce. Wij betalen geen dure keurmerken of kwaliteitslabels om het vertrouwen van onze klanten te winnen, al voldoen we in principe wel aan hun strenge normen.

Meer dan 300.000 klanten gingen u voor. Liever verwijzen wij rechtstreeks naar geverifieerde klanten reviews door authentieke mensen die een daadwerkelijke service- of koopervaring met ons hebben gehad. Lees ze en oordeel zelf...


Hoe bereik ik de klantenservice ?

Je kan mailen naar info@jokershop.be

Of bel ons op het nummer +32 3 314 02 32.

De klantenservice is bereikbaar tijdens dezelfde openingsuren dan de fysieke winkel te Rijkevorsel (BE).

Ons team :

  • Marijke : Assistent zaakvoerder / Inkoop / Verkoop / Logistiek / Ballondecorateur
  • Lore : Verkoop / Logistiek / Magazijn
  • Celina : Verkoop / Logistiek / Magazijn
  • Ingrid : Verkoop / Logistiek
  • Rosine : Verkoop flexi
  • Valerie : Verkoop flexi
  • Lina : Student
  • Roel Van Looveren : Zaakvoerder

 


Wat zijn de openingsuren ?

EXTRA OPENINGSUREN CARNAVAL :

  • zondag 28 januari : 10u00 - 16u00
  • zondag 4 februari : 10u00 - 16u00
  • dinsdag 6 februari : open tot 20u00
  • woensdag 7 februari : open tot 20u00
  • donderdag 8 februari : open tot 20u00

De openingsuren van de fysieke winkel te Rijkevorsel en de klantenservice zijn hetzelfde en we zijn op de middag doorlopend open.

  • maandag : 10:00 - 18:00
  • dinsdag  10:00 - 18:00
  • woensdag 10:00 - 18:00
  • donderdag 10:00 - 18:00
  • vrijdag 10:00 - 18:00
  • zaterdag 10:00 - 17:00!
  • zondag gesloten

Gesloten op Belgische feestdagen.

Jokershop.be - Merksplassesteenweg 82 - 2310 Rijkevorsel (BE)

E-mail : info@jokershop.be

Tel : +32 3 314 02 32


Onstaan & Geschiedenis
Hoe is Jokershop ontstaan ?

Een vraag die we veel krijgen: "Hoe kom je er nou bij om in Godsnaam zulk een winkel te openen, het is toch maar 1 keer per jaar Carnaval ? Het antwoord heeft diepe wortels maar was voor de oprichter & zaakvoerder van Jokershop gewoon een logische stap. Want verkleden... dat kan het hele jaar.

Hier zijn verhaal :

Roel was als jonge gast DJ en event-organisator. Een van zijn locaties was Keeskafee, een danscafé in Vlimmeren (BE) waar hij resideerde als één van de vaste Dj's.

Toen de zaak in 2003 kwam over te nemen twijfelde hij niet. Maandelijks werden er themafeesten georganiseerd met decors en verkleedpartijen. De vaste feestartikelen-leverancier van het Keeskafee was Handelshuis Theo Roefs uit Beerse (BE). Destijds de koning van het Carnaval in de Noorderkempen.

Anno 2011 dachten Theo Roefs en zijn echtgenote Irma aan hun welverdiende pensioen. Het kwam ter sprake met Roel als vaste klant en ziehier de kiem van Jokershop. In 2012 werd een groot deel van de stock overgekocht en deden zij gelijktijdig met de opening van Jokershop een verdere totale uitverkoop. Zij hebben toen veel reclame voor ons gemaakt en dat zorgde mee voor een vliegende start.

Theo - inmiddels een krasse tachtiger - bezoekt Jokershop nog regelmatig. Hij haalt dan graag anekdotes op uit de tijd van weleer. Zo herbeleeft hij dan zijn glorie periode als winkelier. Helaas is zijn echtgenote Irma overleden in 2023. Wij wensen de familie Roefs veel kracht en moed bij dit grote verlies.

Geschiedenis van Jokershop >>


Wat is de geschiedenis van Jokershop ?

Onze mijlpalen :

29 september 2012 : opening

Winkelcentrum Breebos te Rijkevorsel werd onze eerste uitvalsbasis. De winkel was 300m² groot en de webshop ging ook deze dag voor het eerst live. Een levensechte afgehakte kop als decoratie voor Halloween was het eerste artikel dat we verkochten in de fysieke winkel en een kerstmanpak online. Vrienden en familie hebben die eerste winkel mee helpen inrichten. We hadden 1 student in dienst die kwam helpen op zaterdag.

1 augustus 2013 : verhuis

Er zijn zoveel verschillende thema's om te verkleden en we voelden aan dat de klanten meer keuze wilden . We hadden de benodigde oppervlakte onderschat. Het pand van de buren was met 450m² de helft groter en kwam toevallig vrij. Zo verhuisde Jokershop slechts 25 meter. We waren goed voorbereid waardoor de winkel slechts 2 dagen gesloten was voor het publiek.

1 oktober 2014 : eerste personeelsleden

Tot hiertoe was er enkel hulp op zaterdag van studenten. Met Halloween en Carnaval in de aantocht hebben we ons eerste vaste personeelslid en niet veel later de tweede aangeworven. Zij is nog steeds in dienst.

10 december 2015 : nieuwe webshop

We ondervonden dat onze webshop niet evenredig met onze winkel meegroeide en een investering drong zich op. Vanaf nu hadden we ook mobile responsive design. Dat was nodig want tablets en smartphones werden steeds maar populairder als medium om online te shoppen.

10 december 2015 : nieuw logo

Gelijktijdig met de lancering van de nieuwe webshop hebben we een re-branding ondergaan. Sindsdien gebruiken we ons huidige logo en huisstijl.

9 maart 2020 : slopen & bouwen

Start met de ruïne slopen van feestzaal "Den Elst", het gebouw dat oorspronkelijk op onze huidige locatie stond. Gevolgd door de bouw van een nieuwe winkel.

17 maart 2020 : verplicht sluiten

De Belgische regering sloot alle niet-essentiële winkels o.w.v. de Corona pandemie. Aanvankelijk voor 3 weken, maar het werden er uiteindelijk 7. Ook in de maanden die volgden waren er overal verstrengde maatregelen. Onze zaakvoerder werkte alleen en het voltallige personeelsteam heeft collectief werkloosheid gekend tot juli dat jaar.

4 september 2020 : opening huidige winkel

Op 6 maanden werd een oud gebouw gesloopt, een nieuw op poten gezet, ingericht en verhuisd naar slechts 700 meter van de vorige locatie. De winkel is nu 1000m² groot en er is parkeergelegenheid voor bijna 50 wagens pal aan de deur. Met de opening mochten we door de Corona maatregelen geen festiviteiten organiseren. De ganse maand november 2020 werden we opnieuw verplicht gesloten door de overheid. De volledige maand april 2021 alweer. Deze keer mochten we wel op afspraak werken. De tentakels van de Corona restricties hebben uiteindelijk nog op Jokershop doorgewogen tot maart 2022.

27 maart 2023 : lancering huidige webshop

Met modernere technieken op de markt voldeed de vorige versie van onze webshop niet meer. Dit was in feite al voor 2021 gepland maar door de pandemie werd het uitgesteld. Uiteindelijk zijn we met 2 jaar vertraging toch live kunnen gaan. Er werd veel aandacht besteed aan verbetering van de navigatie op mobiele toestellen, met meer dan 8000 producten online geen sinecure.

Ontstaan van Jokershop >>


Bezig met laden...